Selasa, 20 November 2012

Minggu Sedih+Marah+Geram+Mcm-Mcm Ada

Salam semua.....
Ya Allah..pehal ah minggu nie..minggu aku nak marah dan ngamuk jer....ada sebab sebenarnya, tapi aku tak leh nak share ngan sume pembaca...hanya leh cakap bukan hal keluarga ..alhamdulillah keluarga bahagia...

Aku nie manusia biasa bukan malaikat..dan bukan robot nak jadi all rounder...dan aku juga bukannya baik sangat nak menurut jer..ada masa datang perangai syaitan aku..akan terkurang ajar gak aku....aku nie ada penyakit baran...dan senang naik marah...tapi bersebab ah, aku boleh bersabar tapi ada hadnya.  Bila meletup kang...habis...sapa yang tau perangai aku dan pernah mengenali aku tau lah...memang buruk perangai aku bila mengamuk...segala carut- marut semua keluar...setakat nak sepak terajang pun no hal lah...ah.  Coz itu adalah aku..memang nampak aku lembut, manja dan kekadang mengada-ngada..tapi ada time semua tu hilang...datang perangai lain.  

aku leh jadi sebaik-baik manusia..dan aku juga boleh jadi sejahat-jahat manusia.  Sesungguhnya yang baik dari Allah dan yang silap dan salah tu dari diri saya sendiri..sesungguhnya pangkat dan darjat hanya dipinjamkan oleh Allah dimuka bumi ini..ianya tidak kekal...bila mati nanti semuanya kain kapan yang sama..segala harta tinggal..hanya doa anak yang soleh sahaja yang mengiringi...semua dikebumikan di bawah tanah..takder plak kalu pangkat tinggi kena kebumi tingkat atas...
Saling hormat-menghormati kerana semua diantara kita ada peranan masing-masing dan saling perlu memerlukan dan lengkap-melangkapi. Setiap orang ada keistimewaan dan kelemahan masing-masing.  Ingat..langit tak selalunya cerah..sekelip mata Allah nak tarik segala kelebihan dan kekayaan milik kita tak sampai sesaat pun.  

Muhasabah diri...Wasatiah dalam apa jua keadaan adalah lebih baik.  Sekian celoteh dari saya buat hari ini....wassalam...peace no war...

2 ulasan:

Mrs Lurve berkata... JOM Reply

sbr kak..lumrah manusia ada masa tenang dan gelisah...bykkan istighfar

ummiP3 berkata... JOM Reply

@Mrs Lurve tq dear