Isnin, 10 September 2012

Jam Tangan POLO ku tertinggal Di Masjid Semenyih


Huhuuuuhuuuu....sedih geram...nak marah pun tak guna..semua lah ada dalam hati nie..rasa bodoh rasa terkilan..bercampur aduk...tapi mungkin bukan rezeki aku ler gamoknya.  Al-Kisah aku dan famili gi ler ke Semenyih Sabtu lepas ada jemputan Akikah, kebetulan tak pernah sampai lagi ke rumah baru rakan kitaorang nie...so excited ler nak gi...fuh...jem giler nak boleh sampai sana 2 jam oooo selamat ler si baby tidur jer...kalu dia amuk mau aku pun turut ngamuk.

      gambar sekadar hiasan

K..sampai jer di sana trus kita orang ngadap makanan..al-maklum...lapor...setelah jem campur sesat plak.  Dah baik punya belasah...tengok time dah pkl 3.30 ptg...aku dan famili  pun balik plka menuju ke Hotel Zon On The Park kat KLCC ader jemputan open house..tapi sebelum tu kenalah menunaikan Solat Zuhur dulu..kalu tak kang..kena jem lagi..lepas plak.  Maka suamiku pun singgah ler ker Masjid di Semenyih tu...suamiku pergi dulu pastu baru aku..al maklum dah ada anak kecik nie kena bergilir ler....tiba giliran aku..aku pun tanya ker dua orang anak dara aku tu..haaaa sapa nak ikut dan temankan Ummi Solat...dua-dua nak ikut tapi...si sulung mengalah si Kak Ngah nak ikut...kalu si no. 2 nie kecoh sikit...mulut tok tek tok tek...tiba masa nak berwuduk aku pun buka lah jam, tudung dan cermin mata...jam aku bg ke anak aku dan yg lain aku letak atas handbag...
Setelah selesai solat semua..aku pun..beredar lah dari situ...dah hagak jauh perjalanan aku baru teringat..jam tangan yang aku suruh anak aku pegangkan tadi...dengan selambernya dia cakap entah tak tau....pergh......menyirap darah aku..nie, masa tu aku rasa menyesal giler aku suh dia pegangkan..apa salahnya masa tu aku masuk terus dalam handbag ker apa ker...biasanya aku wat camtu tapi hr tu plak aku suh anak pegang...memang bukan rezeki aku lah nampaknya..nak patah balik..jauh dah..dengan jalan jem lagi..kalu patah balik ada lagi jam tu takper..tapi kalu dah takder...

Aku marah ker anak..tak guna..lalu aku marahkan diri sendiri..sampai KL aku senyap jer..terus takder mood...dahlah aku dah lama tak beli jam..aku baru jer beli masa nak Raya hari tu..dah hilang plok..memang lah tak berapa mahal..tapi berharga lah gak...sampaikan aku nekad tak nak pakai jam sampai bila-bila..lantak ler apa nak jadi.  Jam tu sepasang kot aku beli ngan suami...tu yang rasa ralat sangat tu...ermmm skang apa leh buat...wat bodoh jer ler.

1 ulasan:

QA's ~ mamapapa berkata... JOM Reply

alahaii....takpela,mgkin nti Allah nk bg rezeki yg lebih baik,insyaAllah..jmput follow kmbali,ye :)