Rabu, 26 Disember 2012

Cuti-Cuti Melaka



Krismas baru-baru nie aku gi bercuti@ jenjalan ke Melaka Bandaraya Bersejarah, sajer bawa anak2 pergh....leh tahan sesak jalan raya disekitar Melaka nie ..dah mcm kat KL sesaknya...kat sana aku menginap di Hotel Marvelux


hotel nie baru aku rasa...coz pak guard kat situ kata tapak hotel tu dulu pantai..pastu di tambak...jadikan tanah lapang...dan apa lagi tempat-tempat mcm nie jadi tapak Hotel ler...leh wat duit....money..money..


...nie keadaan lobby hotel...i like..coz green colour u.

nie dalam keadaan dalam bilik..ok ah..simple but nice...
ngadap pantai laks tu..

dan yang ini kat cafe dia...

ha..aku pun jenjalan ler sepanjang beradanya aku di sana...terlalu ler kat 1 tempat nie dan terlihat ler 1 warung kecik nie..panjang giler orang beratur selalunya kalu kat KL orang beratur panjang nie nak beli nasi lemak atau char kuey teow tapi kat Melaka nie..beratur panjang sebab nak beli COCONUT SHAKE KLEBANG...perghhhh k kali pertama lalu ok lagi aku tak heran..keesokannya aku lalu..tak brapa ramai yg beraturnya..aku pun suh hubby aku pusing balik..dan gi beratur dapatkan gak Coconut Shake tu...coz sedap sangat ker sampai beratur panjang..bukan sikit2 punya panjang..ada 500 meter kot..gila kentang kan..


rupa-rupanya....yang beratur nk beli lain citer..yang nk minum kat situ pun ramai giler....seronok benor berniaga bila laku camtu..


Coconut Shake nie dia letak aiskrim Walls kat atas dia...urmmm nyum..nyum...dapnya..

Malam pertama aku tidur kat sana..trus pi makan Ikan Bakar kat Umbai...Ikan Bakar Parameswara..mmg fresh..ikannnya..sotong...kerang...mmg manis dan sedap ler.  Terbaik....walaupun nk memilih dan menunggu nya lama tapi berbaloi-baloi....


hai..makan jer yer kerjanya..sampaikan aku rasa balik jenjalan mana2 pun mesti berat badan naik...coz kaki Jalan-jalan Cari Makan....

Hari yang berikutnya aku gi plak cari mana Asam Pedas yang sedap...ramai lah geng Wass Up hubby aku dok promote 1 kedai Asam Pedas nie..aku pun cari ler dengan menggunakan GPS...jumpa..tapi kedai tu tutup...huuuuu Nama Kedai Asam Pedas Hajjah Mona Kota Lakmsamana....teringin sangat nk makan Asam Pedas gi cari kat Food Court Pantai Klebang...dapat gak....memang beza sangat rasa Asam Pedas kat KL dengan kat Melaka...

Ermmm aku citer hal makan jer lah yer....coz leh kongsi bersama...hal shoppinng nyopping tak mo lah....heeeeek cau....

1 ulasan:

kEtamSepit berkata... JOM Reply

best dapat jenjalan..lama x datg melaka.