Selasa, 6 Mac 2012

Aku dah gi nengok Adnan Sempit 2


Al-kisah Jumaat lepas aku serta ahli keluarga aku yang besar termasuk ibunda dan ayahanda join bersama nonton Adnan Sempit 2.  Kisahnya masa Adnan Sempit 1 dolu kitaorang nengok ramai-ramai gaks.  Kalu dolu nengok kat MBO Glaxy Ampang dan Adnan Sempit 2 nie gi tengok kat TGV Wangsa Walk plak.  Nengok jam 11.10 malam..jenoh aku suh anak-anak tidur dolu pastu aku kejutkan untuk gi nonton wayang..pada mulanya ngantuk tapi bila jumpa sepupu sepapat...takder maknanya..hilang ngantuk sume.  Ermmpendapat aku lah...Adnan Sempit 2 nie lawak..lawak giler tapi yang herannya aku rasa masa AdnanSempit 1 dolu aku gelak lagi sakan kot...ke sebab kali nie aku ngandung..kena control..heeee.  Tapi kalu nk gelak dan hiburkan hati gi ler tengok yer..disamping membantu dan menyokong Filem Melayu kita...ceh promote lah plaks.


Nie bukti anak aku pegang tiket wayang yang panjang punya...


SINOPSIS FILEM

Filem Adnan Sempit 2 dilakonkan oleh pelakon yang tak asing lagi iaitu Shaheizy Sam (Adnan) bersama Intan Ladyana (Nadia) dan Yana Samsudin (Wawa) dan juga Along Cham (Bobby). Filem Adnan Sempit 2 ini dengan durasi 89 minit bergenre Aksi dan Komedi.


Adnan Sempit 2 mengisahkan mengenai hubungan ADNAN dan NADIA selepas berjaya mengharungi pelbagai rintagan dan halangan dalam menjayakan hubungan mereka. Ayah Nadia, DATUK ISNIN tidak merestui hubungan mereka dan meletakkan syarat yang mana dalam masa 30 hari, Adnan haruslah boleh bertutur dalam bahasa Ingeris dan merubah penampilan dirinya. Adnan yang mengalami kesusahan untuk berubah meminta bantuan BOBBY untuk mengajar dan mengubahnya. Bobby selaku kawan baik Adnan sanggup menolong Adnan.
Hubungan diantara Bobby dan WAWA juga mengalami masalah yang mana Wawa mula merasakan yang Bobby langsung tidak berubah dan tidak berusaha demi hubungan mereka. Perkara yang sama berlaku kepada Adnan dan Nadia. Datuk Isnin cuba untuk mensabotaj usaha Adnan untuk berubah dengan menghantar FENDI, sepupu Nadia untuk menggoda Adnan dan membuat Nadia merasa sangsi dengan kejantanan Adnan. Rancangan Datuk Isnin berjaya dan Nadia mula menjauhkan diri daripada Adnan. Adakah Adnan dan Nadia akan bersatu? Mampukah Wawa dan Bobby mempertahankan cinta mereka? Adakah Adnan mampu bercakap dalam bahasa Inggeris? Semuanya akan terjawab dalam Filem Adnan Sempit 2.

4 ulasan:

Mrs Lurve berkata... JOM Reply

makk aii punya byk tiket! jeles, blm tgk ag pun

inazamri berkata... JOM Reply

bestkan tgk wayang ramai2 ngan family.Baru cadang nk tgk seefood cuti sekolah nnt.

ummiP3 berkata... JOM Reply

@Mrs Lurve tu pun tak cukup ahli lagi tu coz sorang adik ipar dalam pantang ...dan yang bongsu plak dah nengok ngan awek nya heee

ummiP3 berkata... JOM Reply

@inazamri yup anak2 saya pun sebut gak nak nengok seafood...cuti sekolah nie nk bawa nengok Hot Air Balloon kat Putrajaya...hai anak-anak punya hal kan..ikutkan selagi termampu....