Khamis, 10 Januari 2013

Pembuka Tirai Aktiviti PERKESA Tahun 2013

Pada 08 Jan 2013/Selasa baru-baru ini selepas waktu kerja....ceh skema lah plak...Pertubuhan Kebajikan dan Sukan BADSA (PERKERSA) telah mengadakan aktiviti memanjat bukit...bukit mana?.....bukit yang berdekatan ngan opis kitaorang ni ler...sebenarnya bukit tu ...menghala ke pencawang TM.  Hai buat pembaca lain jangan ingat penjawat awam kat Kementerian Pertahanan semua kena wat mcm nie tau....kang ramai plak penjawat awam yang lain tk mo masuk ..nie hanya aktiviti Pertubuhan jer...

Adussshhhh aku nie dahlah manusia yang tak buat aktiviti riadah camtu....berjoging apetah lagi..dah lama sangat tak buat since ada baby nie..
Tup tup plak kena naik bukit...mencanak gak bukitnya sampai sakit ler segala peha. ..betis...pinggang dan lain-lain..huuuu.  

Kesilapan besar lagi tak wat memanaskan badan dulu..gi-gi terus panjat bukit jer....perghhhhh nak naik tangga rumah pun seksa dibuatnya.  Si suami kata..ok Yang bila-bila kita gi berdua plak...kalu leh wat tiap-tiap minggu....hai makin kurus takper..takut bila balik penat aku balun baikkkkkk punyer....heeee.

Nie adalah sedikit gambar diambil semasa aktiviti panjat bukit tersebut....(kekawan yang lain sekiranya ada nak masukkkan gambar korang silalah bagi saya yer..nanti saya tambahkan...)

sebagai permulaan aktiviti memanjat bukit...SUB BADSA 
memberi sedikit taklimat kepada pendaki-pendaki..heee  pendaki lah...sangat..

kusyukkkk semuanya mendengar taklimat daripada SUB


Ok...semua dah ready lah nie...nie kumpulan pertama yang gi tuk panjat bukit...



sebelum panjat bukit bergambor ler dolu...kan..


ha....2 orang kat depan nie...masa memanjat bukit tu...dorang kena kejar nagn anjing hitam katanya...2 orang lagi kat belakang tu..mak yong de dek..
dan yang belakang sekali tu baru lepas patah kaki daaaa...erm yang kena kejar anjing tu iyer lah sangat...anjing hitam ker...makhluk berkulit hitam haaaaa..semua yang amik gambar nie semua kata sebagai bukti join aktiviti katanya...


permulaan...semangat ler semua....go BADSA go..


ha...tara...nie group terakhir yang berajaya sampai ke pencawang TM ..termasuk lah aku yang serba hitam tu....walaupun aku ada masalah Asma..tapi aku cuba kawal pernafasan ...akhirnya aku BERJAYA...alhamdulillah...semoga aku menjadi peransang untuk yang lain..heee ayat poyo...

ha..nak tau apesal lain macam jer aksinya tu...sebenarnya yang ambil gambar nie 
Kol Shuairi..dia suh kitaorang melompat..pastu dia amik ah gambar...tapi dah selesai melompat baru amik...tu yang gaya lain macam jer tu..heeee



alahai ..nie muka-muka keletihan...sabor yer..minuman dan makan disediakan di bawah sinun nanti....

ha....nie muka-muka kumpulan pertama yang sampai ke puncak tu...
bukti sampai? tu pencawang kat belakang tu...



nie Boss besar kami...heee:)


gambar pemandangan yang diambil dari atas bukit ....

So...wat boss-bos atau staf-staf BADSA yang nak selitkan lagi gambar-gambar dalam simpanan anda...boleh lah emailkan atau bagi terus ke tangan saya...bye....

Tiada ulasan: