Selasa, 31 Januari 2012

Bye..bye...Jabatan Penerangan Malaysia

Syukur alhamdulillah akhirnya surat pertukaran aku telah diterima pada 25 Januari 2012 yang lepas..jam 10.30 pagi aku terima panggilan dari JPA menyuruh aku mengambil Surat Pertukaran dengan kadar segera....selamat ler kebetulan aku memang bertugas di Putrajaya..jadi aku pun cari ler kekawan yang membawa kereta..untuk membawa aku ke JPA.  Ramai escort aku ..4 orang...aku yang nak ambil surat orang lain yang berdebar. 

Tibanya aku di sana..aku terus membuka surat pertukaran berkenaan...ceh...patut ah suh ambil surat tu cepat rupanya tarikh atau hari tu juga aku kena gi lapor diri ke Kementerian Pertahanan, Padang Tembak..kat area Keramat..hai..memang dekat ler ngan umah, kiranya pasnie aku tak tempoh Bandaraya KL ler.  Apa lagi suami tercinta ler jadi mangsa kena mangambil aku dari Putrajaya ke KL.  Aku sempat ler membuat surat penangguhan selama seminggu, maka hari nie adalah hari terkakhir aku di Jabatan Penerangan nie, kerana pada 02 Februari 2012 aku akan memulakan tugas di tempat yang baru.  Takder gatal aku nak minta tukar kalu Jabatan nie berada di KL..tapi di Putrajaya...sukar bagi aku untuk ulang aling KL ke Putrajaya.

Terima Kasih buat semua warga PSM Jabatan Penerangan, minta maaf sekiranya ada terkasar bahasa...tingkah laku saya yang kurang menyenangkan..minta halalkan makan minum saya selama hampir 2 tahun saya berada di sini.  Buat cc Jay, Midah, Pn. Ina, Mun serta bos Cik Linda dan Pn. Emmy tq bebanyak yer..kerana telah menerima saya dalam unit HRMIS...u all semua memang the best..sporting.  Buat kekawan yang lain..kekawan makan tengahari dan pagi...sayang korang gak...dan buat warga Japen yang mengenali diriku ini...saya minta maaf yer..sekiranya masa saya mengajar buat HRMIS ada terasa hati atau saya terkasar..maaf yer...bye.....

Besor hadiah mcm tuan yang menerima..heee


Mak Yong kena berucap...tapi ada gak minta one song pls...
fuh hagak-hagak...semput mak..

3 ulasan:

AzaLea berkata... JOM Reply

Alhamdulillah, finally...

Tumpang gembira gak utk akak...

ummiP3 berkata... JOM Reply

@AzaLea time kasih yang ...

Noina berkata... JOM Reply

huhu..lepas ni tak dapek la nak jumpe kak Pit lagi... :(