Selasa, 3 Januari 2012

Di Kala Malam Tahun Baru 2012

Al-Kisah pada malam menjelang Tahun Baru 2012 aku dan suami takder plan pun nak menyambut tahun baru..just terdetik di hati nak bawa anak tengok bunga api dari mana-mana tempat yang boleh nampak bunga api jer..contoh dari highway AKLEH ...tapi di waktu siangnya aku suami dan anak-anak banyak menghabiskan masa di rumah..tidur dan sebagainya..jadi aku ajak suami aku makan Pizza Hut sebelum gi ke Dataran..sajer bagi anak-anak terhibur sikit pas pada tu nak cari ah tempat mana nak nengok bunga api, tapi leh lajak terus ke Dataran..hah kebetulan plak adik aku Mollly tepon dia kata dia ada kat sana..lansung ah aku terus ke sana..nak plak dia kata ada parking trus jer lah aku ke sana..perh takder kerja aku meredah manusia yang beribu ramainya dan bising tak hingat.  Aku sampai kat Dataran Merdeka dalam 10.40 malam jadi sambil menunggu tu aku melepak ah dulu ngan anak-anakku...pergh excited menunggu bunga api.  Lima (5) minit sebelum jam 12.00 pagi bermulalah berdentum-dentam dilangit menandakan acara bunga api dah bermula...mau 10 hingga 15 minit gak melayan kecantikan letupan bunga api tu..meh ah nengok ada sedikit gambar yang aku dah amik pada detik Tahun Baru 2012. 

anak aku si Nadyne takut ngan Bunga Api sebenarnya...
dia siap kata next time tak mo dah gi

sempat jer bergambor di tengah orang-orang ramai tu



ramainya manusia kan...

cantikkan bunga api tu..

anak-anak siap tutup telinga coz terlalu bising katanya


Tiada ulasan: