Rabu, 25 Januari 2012

Handbag Aku Di Ragut Orang didalam Carrefour Wangsa Maju

Ya Allah berdesup darah aku...sampai tak terkata-kata aku dibuatnya.  Semalam aku, suami dan anak-anak pergilah makan kat Restoran Rasamas dalam Carrefour Wangsa Maju...kononnya dalam tu sejuk ah sket..coz kelmarin nya makan tempat panas anak-anak aku banyak songeh duk complain..anak-anak aku nie memilih tempat kalu nak gi makan bukan memilih lagi sangat memilih kot. 

Aku dan suami pun buat ah pesanan apa menu yang sesauai dimakan waktu tengahari nie..sambil menunggu hidangan sampai aku pun tergerak ahti nak cari skirt yang aku duk cari-cari...aku bawalah beg duit dan tinggalkan handbag aku ke suami aku..k..yang tu settle..dibawah jagaan suami...pas pada tu suami aku plak bawa anak aku gi tandas..nak terkencing plak..aku pegang balik handbag aku tu...so ok gak..bila hidangan dah samapi aku dan famili pun menikmatilah hidangan tersebut dengan penuh kusyuk..ceh wah..aku pun kononya nak makan dengan keadaan yang selesa..aku letaklah handbag aku di sebelah tempat duduk aku yang kosong tu..aku berani letak coz dalam kedai bukan kat tempat terbuka foodcourt dan sebagainya dam Restoran kan..pastu aku amik tempat duduk pun belah dalam...dan sebelah meja kitaorang tu plak ada suami isteri ,  adiknya dan baby kecil dalam stroller makan sekali kat situ..
Al-Kisah setelah aku siap makan aku pun tinggal lah kejap handbag aku atas kerusi tapi suami dan anak-anak aku ada kat situ masih menjamu selera lagi..tapi sambil aku membasuh tangan tu mata aku jeling-jeling ke handbag aku tu..coz jarak meja aku dan tempat aku nak basuh tangan tu dekat sangat...tu aku brani tinggal..tapi mata aku nie sambil basuh tangan sambil nengok-nengok..dalam duk tengok tu..aku terperasan yang orang sebelah aku tu..adik dia barangkali..cepat jer tangan dia mengambil handbag aku lalu dia masukkan ke dalam stroller baby tu..aku terkedu..tak boleh nak cakap apa..nak cakap pencuri ke..handbag aku di amibil orang ke...memang aku terkedu...aku takut mata aku yang salah aku pun tengok kat atas kerusi aku tu..memang handbag aku takder...apa lagi aku gi kejar lah..yang bestnya aku tak cakap apa2 kat suami aku..terus kejar jer dengan keadaan aku yang mak yong nie...sempat aku ngejarnya..aku cakap ke orang tu..berhenti tu handbag saya tu..aku trus amik dan peluk...pastu yang abag dia tu leh kata ehh..maaf ingat handbag isteri saya...aku sempat berkata kepala hotak ko jer..pastu aku boleh terus belah yerk...tak marah ker..tak sound sket ker..aku tak mulut aku nie lancang gak berkata-kata..tapi aku leh terkesu yer..maby aku rasa dah bersyukur bleh dapat handbag aku balik tu jer..tanpa menyoal orang tu apa-apa.  Nak ikutkan tak logik dia kata ingatkan tu handbag isteri dia...bengongkan..aku nampak perempuan tu bawa handbag hitam...pastu apa kejadahnya amik handbag dari tempat aku..dah ko duk tempat lain..tetiba letak handbag tempat aku..memang bengong betul ler...pastu baru aku terpikir yer..dia makan kedia aku api boleh siap sebelum aku..dan..bila aku gi bansuh tangan dan..dan dia pun belah...camtu jer...pas pada tu mulalah mulut aku..tah..tah yang dia makan kat situ pun hasil duit haram....pastu macam-macam lagi lah yang terkeluar dari mulut aku nie...dan aku rasa diorang bertiga nie bersubahat coz yang perempaun tu tak der kata marah ker kat adik dan suami dia..wat bodoh jer..confirm ah ketiga-tiganya pencopet..tah-tah baby tu sekadar nak tutup kejahatan diorang jer.  Dalam handbag aku tu adalah RM 100 lebih..handphone..Handbag Sembonia dan segala ubat-ubatan aku lah...

Ish tak leh tidur aku dibuatnya malam tadi..duk teringat dan geram jer kat orang yang cuba meragut handbag aku tu...ee geram...coz aku tak mengeluarkan sebarang kata-kata pun yang leh buat orang tu rasa bersalah atau...buat orang lain belasah orang tu ker.....biarlah Allah sahaja yang menghukum dia...tak hari nie hari mendatang pasti kan terima balasan juga...Wallahualam.  Apa-apa pun aku bersyukur coz aku berjaya mendapatkan semula handbag aku tu...Alhamdulillah.

Pengajaran buat aku..jangan lalai, jangan tinggalkan handbag macam tu jer..dan jangan ingat semua yang berkeluarga tu baik-baik belaka....

8 ulasan:

||aLeaSaRa|| berkata... JOM Reply

owh nsb baik dpt blk handbag tu...sengal betul nk mencuri pun agak2 ler...

mmg kalau mkn kat dlm restoran rasa lagi slemaat berbanding makan kat food court tmpt yg terbuka.tiap kali makan saya mmg jaga betul handbag..kdg2 surh hubby yg tlg pegangkan letak sblh seat dia(kalau seat tu tepi dinding).

AzaLea berkata... JOM Reply

wah, seram tul baca kisah akak ni... dh mcm sindiket pun ade kn kak?? so lps ni kite kaum hawa ni kenelah lbh berhati2 kn...

ummiP3 berkata... JOM Reply

@||aLeaSaRa|| tu ler...lai kali kena lbh berhati-hati..kan

ummiP3 berkata... JOM Reply

@AzaLea yup betul tu

ruud van irwan berkata... JOM Reply

terima kasih kerana share. jadikan ingatan dan pengajaran kpd kita semua.

Noina berkata... JOM Reply

huhu..bahayanya kak Pit..kdg2 org bawak anak bini ni pun leh tak caya kan..huhu..

ummiP3 berkata... JOM Reply

@ruud van irwan yup saya bercerita nie pun tuk ingatan sume pembaca

ummiP3 berkata... JOM Reply

@Noina jangan lalai jer..adaer je coz ader jer yg amik kesempatan