Isnin, 30 April 2012

Bengkung dan Tungku Moden Untuk Wanita Bersalin Secara Pembedahan

Bengkung Moden

Hai untuk insan seperti aku yang bersalin menggunakan kaedah caesarean kena gak jaga perut tapi takleh ler..sakan bebenor macam orang bersalin normal..pakai bengkung yang panjang dan bertali-tali..dan berlilit bagai..ish ngeri rasanya kat perut nie...maklum lah kali ke 3 dah csor...ditempat yang sama...nak bertungku pun bleh..tapi janganlah sampai ke bahagian yang kena jahit tu..ish ngeri lagi aku dibuatnya...huuuu...Nak mengurut pun bleh gak..tapi jangan lah usik  di bahagian perut tu dulu....kang terbuka plak jahitan di perut tu...bleh buat semua nie tapi kena beringat .  Bengkung moden  dan Tungku moden..semuanya moden.. kesannya tak semujarab yang asli atau tradisional...tapi bleh ah untuk aku kan.  Kali nie aku macam bersalin anak pertama plak coz semuanya kena cari baru..al maklum dah tinggalkan dunia bersalin nie 5 tahun..jadi semua tah ke mana..nie yang kena bali baru segala nie..pasnie sekiranya doktor mengatakan aku hanya boleh csor 3 kali jer aku kena let go ah semua harta karun nie ke adik-adik aku..heeetapi kalu baju makyong sure dorang tak muat...aku nie besar dan tinggi dari sorang..heeeee...

Tungku Moden

Aku beli bengkung moden nie melalui laman web nie  http://www.danitamaternity.com/
malas dan tak larat dah nak survey dan jenjalan jadi beli online jer ler...skang nie kan sume dihujung jari anda jer...nak membeli..klik dan klik jer..janji anda ada ada akaun maybank2u...cimbcliks dan adik bradik dengannya..mudahkan.  tu yg lagi ramai obesiti tu..abistu kalu semuanya membeli dengan duduk di depan komputer jer per citer...heee tapi postifnya..kureng kesesakan di kaunter-kaunter bank ..pejabat pos dan sebagainya.   Dulu masa kerja ditengah bandar tak perlu sume nie...coz disekeliling aku jer nak dapat sume benda nie.. tapi skang nie nak beli tudung pun online...beli makanan..macaroon..apam polka dots..leh jadi ketagih beli barang online nie..heeeapa lagi umah mama aku ler jadi mangsanya..coz mama suri rumah dan selalu ada di rumah kan..kalu penghantaran guna pos laju..ada orang yg akan ambilkan...heeee tq mama.  :)

1 ulasan:

.::EleenaB::. berkata... JOM Reply

salam ummi,

saya bakal bersalin secara ceaser. nak tanya macam-mana cara nak berpantang dan cara bertungku? sbb ni first pregnancy, jadi nak jaga badan :p