Jumaat, 20 April 2012

Makin Dekat Makin Cuak !!!

Besok genap kandunganku 34 minggu..alhamdulillah..baby pun aktif bergerak.  Adakah pengalaman hamil nie pengalaman terkahir bagiku...sebab dah 3 kali dah masuk kali nie aku melahirkan bayi menggunakan kaedah caesarean,  tapi di PUSRAWI dibenarkan sampai 5 kali selagi rahim ok dan tahap kesihatan si ibu juga ok.  Aku ?  aku ada masalah darah tinggi, asma dan masalah tulang punggung aku yg agak kronik gak ah...coz aku baru jer lepas mc hampir seminggu dek kerana bhgn punggung aku terlalu sakit dan menyukarkan aku untuk bergerak dan naik tangga rumah...siap nangis lagi bila naik tangga rumah..huuu malu ke anak aku, berjalan pun suami kena papahkan..alhamdulillah sekarang dah kurang sikit sakitnya...nie sume gara-gara aku dulu selalu jatuh tangga..jatuh motor, jatuh main rollerblade..skateboard..(ermmm...ganas gak aku nie dolu) dan mcm2 lagi...jatuh terlentang plak tu semuanya..dan terhentak punggung..jadi bila hamil ligamen jadi lembut dan tak kuat nak menampung berat perut...tu yg jd sakit tu...sapa yg pernah alaminya tau ah sakitnya macam mana.


Aku dah jumpa beberapa orang doktor untuk minta pendapat dorang sama ada dengan keadaan aku yang banyak komplikasi semasa hamil nie adakah aku dibenarkan hamil lagi atau tidak...dan semuanya bersetuju mengatakan tidak,  sebab nanti bila dah meningkat umur lagi teruk keadaan aku kang...tapi tengok pula kata doktor PUSRAWI aku plak dia kata apa...aku nak juga 4 orang heee coz 3 minggu yg lalu aku dah tau dah jantina baby dalam perut aku nie...nampak gayanya Power Puff Girl..heeee bukan Bo BoI Boy.  Dengan ini aku bakal ada 3 orang anak dara...heee meriah..harap2 bila besar nanti dorang boleh membantu aku dalam membuat kerja rumah...sorang wat nie sorang wat tu..hee berangan..watnya semua gi belajar jauh-jauh tinggal gak aku...huuuu.


Tup tup lagi lebih kurang 3 minggu lebih jer aku akan menjalani operation nie...fuh walau dah 3 kali aku menjalani pembedahan ni, tapi perasaan takut masih menghantui diriku..kaedah caesarean aku diberikan bius separuh badan..maknanya dari bahagian pinggang ke kaki...tapi pengalaman aku yg ketiga bius 1 badan..masa tu pembedahan sinus..bahagian dalam hidung...fuh...bius 1 badan bengong aku dibuatnya..al maklum moffin..so yang nie pengalaman ke 4 ler masuk OT/Bilik Bedah ..sungguhpun aku tak pernah merasa bersalin normal tapi aku tetap bersyukur kerana aku diberikan zuriat...

Aku bermohon agar aku dipermudahkan semasa menjalani pembedahan tersebut...InsyaAllah...mendapat bayi yang comel dan sempurna kesiahatan dan tubuh badannya....AMIN...


4 ulasan:

Mrs Lurve berkata... JOM Reply

semoga dipermudahkan utk akak..

Dida mumin♥ berkata... JOM Reply

hi ummi...:)

aku bru cek perut td, berat aku naik 2kg dlm tempoh sebulan je, yg dulu 3-4kg naik sebulan, nurse ckp bby aku kecik sikit tp dh gerak dh, kecik tp gerak awal...ko x lama lg dh nk bsalin, semoga di permudahkan segala2nya...lps tu tunggu giliran aku plak..hehehe

ummiP3 berkata... JOM Reply

@Mrs Lurve tq yang...:)

ummiP3 berkata... JOM Reply

@Dida mumin♥ amin ..InsyaAllah aku ..aku doakan gak untuk ko yer