Isnin, 23 April 2012

Mood Gi Kerja Dah Tak Berapa Ada

Salam dan Selamat Sejahtera...cehh cam nak berpidato plak....
Hai aku nie dah tak brapa mood nak gi kerja dah dengan keadaan aku skang yg dah tak larat nak bawa badan nie kehulur-hilir..perut dan badan yang semakin membesar.  Selamat ler tempat kerja pun dah dekat..kalu dulu di Putrajaya dengan naik turun bas..mau aku minta mc memanjang..heeee.
Kekawan dan sepupu aku yg lebih kurang ngan aku duenya pun dah mula mc panjang dan amik cuti awal 14 hari tu...aku jer yang masih semangat gi kerja nie..ceh..konon jer ler..aku nie menghitung minggu jer..lg 3 minggu...pas nie 2 pastu 1..pergh..selamat ler aku tak jadi cikgu atau doktor ( coz aku tak berapa pandai ) aku tanya sepupu aku yg doktor ngan cikgu dorang kata dorang kena kehulur hilir naik dan turun tangga...cam doktor kena layan kerenah pesakit dan cikgu kerenah anak-anak murid...fuh...tak dayo den di bueknyo..
Setiap payah jerih ibu yang mengandung ada hikmahnya...aku bersyukur kerana diberi peluang untuk mengandung, melahirkan, mengajar dan membesarkan anak-anak...InsyaAllah.  Begitu besar pengorbanan seorang ibu...bila seseorang tu dah jadi ibu...dia akan tau bagaimana perasaan seorang yang bergelar ibu..dan barulah terfikir ooo camnie lah dulu ibu aku risaukan aku..kini gilirang aku pula..oo beginilah ibu aku melahirkan aku...sakitnya tak terhingga..kini giliran aku pula...dan cabaran seterusnya..

1 ulasan:

Munira berkata... JOM Reply

bila tarikh bersalin?dh makin dekat dah...semoga selamat segalanya.