Khamis, 3 November 2011

Banyak pikiran gue dibuatnya

Sorry ah cause aku rasa minggu nie minggu luahan perasaan aku jer lah kot sejak opis aku berpindah ke Putrajaya nie stress aku makin bertambah.  Semalam anak aku dah tanya aku..

Nadyne   :  Ummi kita nie sampai bila nak bangun dan keluar rumah awal pagi gelap-gelap nie

aku        :  Sampai bila-bila lah kak kita camnie selagi Ummi tak dapat tukar lagi

Nadyne  :   Alah..Ummi dan Abi tak hantar kakak ke sekolah lagi..boring ah...tak best.
                Tempat kerja Ummi tu jauh sangat ke?..macam jauh balik kampung ke?

aku       :   jauh sangat tu kak..balik kampung..erm  cuma jauh dari opis Abi di Rawang ah..

sedih dan sayu jer bila anak tanya dan siap complain lagi...hai bila saat camnie aku terpikir untuk bekerja sendiri @ bisnes dekat ngan umah..senang..aku tentukan sendiri masa aku, ramai kengkawan dan keluarga aku yang bekerja sendiri termasuk ah papa aku..rileks jer..pagi2 tak bekejar-kejar nk punchkad dan sebagainya kerja sebagai kakitangan awam nie duk takut dengan punch kad bukan takut kerja tak siap...huhuhuhuhu..aku nie sebenanarnya dari dolu lagi duk timbang-timbang nak bekerja sendiri..memang ah risikonya lebih tinggi..tapi masa kita lebih fleksibel..kalu kita malas sendiri ah tanggung..kalu rajin masyuk!!!!!

Aduh..penat rasanya nk berpikir-pikir nie..jadi Ummi @ Ibu nie pikir dari segala sudut dan kesan dari apa yang bakal dilakukan atau telah dilakukan.  Bukan tak bersyukur tapi tak mampu nk menanggungya...Ya Allah janganlah kau cuba aku melebihi batas mampu  dan sanggupku..meh layan lagu nie..hayati bait-bait lagu nie



2 ulasan:

Dida mumin♥ berkata... JOM Reply

sabar...kita bertahan je dulu...

Tihara berkata... JOM Reply

mmg best keje seniri..tp risiko semua kena pk seniri..kalo time untung hepi giler..time rugi, menung panjang..huk3

bertahan k..chaiyokk