Jumaat, 23 September 2011

Anak aku yang bertuah...

Kah..kah..kah... semalam aku puasa ganti...so hari dapat gaji kan..gi ah buka puasa kat luar...sedah berbuka puasa..aku gi ah solat maghrib di Aeon Setiawangsa..dua orang anak dara aku mengekor aku...waktu aku solat aku suh jaga beg aku dan pesan si kakak supaya jaga si adik...adku pun mulakan solat maghrib ku...tapi takleh nak kusyuk...coz terdengar suara anak dara aku si kecik tu duk  membebel..si kakak suruh adik duduk...ngan selamber..si adik cakap adik takleh duduk bawah..si kakak tanya kenapa? si adik menjawab ' sebab saya dumok susah nak duk bawah'...adush...dalam solat tu aku nak tergelak rasanya...ah sudah.....k nak masuk rakaat ke-2 plak..si Daniya anak aku..baik punya..landing kat sisi aku...sambil menongkat tangannya..kaki goyang-goyang pastu wat memek muka lawak...dan mukanya ngadap aku yg sedang solat nie...ya Allah...aku dah tak tahan nak tergelak...aku terpaksa berhenti....aku pujuk dia suh duk tepi..
Alhamdulillah ada 3 orang anak dara panggil anak aku suh duk ngan dorang...so aku pun ulang balik solat aku...wah siap bergambar plak dlm surau ...hai sabor jerlah yer...ok bila dah sampai umah...dah tukar baju..dan wat apa yang patut ah...kan...si kecik aku yg debab nie..panggil aku..'Ummi mei jap" aku tanya 'nak apa' rupanya dia minta aku ambil minyak dan urutkan dua belah kaki dia..dia kata sakit dan lenguh..aduh sabor jerlah siap pesan urut dua2 kaki tau, pastu bila aku tanya dah adik...dia kata 'yum agi'...urut ah lagi...hai nie aku yang mak ker dia..nie..dalam hati aku..mak plak yang urut anak...hai anak-anak zaman sekarang nie memang bertuah betul.

Tiada ulasan: