Jumaat, 7 Oktober 2011

Apa itu Aura ?

    

                                        Aura Bunga                               Aura Manusia

Aura Haiwan

Apakah Aura?
Menurut penyelidikan saintifik, aura adalah medan elektromagnetik yang mengelilingi tubuh manusia dalam bentuk bujur. Ini telah diketahui umum sebagai seri manusia. Aura ini dibentuk oleh seri warna halus yang mencerminkan sebuah negara individu kesedaran. Oleh itu, warna aura kita memberikan kita maklumat mengenai wuality itu kesedaran, serta emosi kita, pemikiran, keupayaan dan tenaga yang penting.
 
Sejarah Aura yang menunjukkan bahawa pada zaman purba, asli suku kaum, pelukis dan artis semua peringkat umur telah menunjukkan aura dalam bentuk yang berseri-seri, bersinar sinar lampu di seluruh haiwan, manusia, atau loji. Maklumat ini telah dikaji dan terbukti secara saintifik dekad yang lalu sebagai Medan Elektromagnetik

Tetapi anda mesti tertanya-tanya bagaimana ini boleh terjadi ?
Mengikut kajian saintifik, badan manusia mempunyai 7 jenis tenaga iaitu tenaga cahaya, tenaga haba, tenaga bunyi, tenaga haba, tenaga elektromagnet, tenaga magnet dan tenaga elektrik. Selain mengambil tenaga dalam bentuk makanan, badan manusia juga mengeluarkan tenaga.
 
Salah satu daripada tenaga yang badan manusia mengeluarkan tenaga cahaya yang dikenali sebagai Foton. Foton tidak boleh dilihat oleh orang-orang biasa. Ia hanya akan dapat dilihat dengan menggunakan alat saintifik atau oleh orang yang sensitif dan psikik. Sejak cahaya adalah terdiri daripada spektrum warna, apa warna kita manusia mengeluarkan banyak bergantung kepada keseluruhan sistem kita emosi, pemikiran dan kesihatan badan.
 
Berikut menggambarkan warna aura dan makna:
  
WARNA AURA POSITIF
Ungu Ia menunjukkan pemikiran rohani. Ungu tidak pernah titik yang kuat dalam Aura. Ia hanya muncul sebagai sementara "awan" dan "api", menunjukkan pemikiran yang benar-benar rohani.Blue kewujudan Seimbang, mengekalkan kehidupan, lega sistem saraf, penghantaran daya dan tenaga. Orang dengan titik biru yang kukuh dalam aura mereka santai, seimbang dan rasa bersedia untuk hidup di dalam gua dan hidup.
  
Turquoise Ia menunjukkan kualiti kewujudan yang dinamik, keperibadian yang sangat bertenaga, mampu unjuran, mempengaruhi orang lain.
Orang dengan titik warna biru hijau kukuh dalam Aura mereka boleh melakukan banyak perkara serentak dan penganjur yang baik.
    
Green tenang, tenaga mengubahsuai, penyembuhan semula jadi keupayaan. Semua penyembuh semula jadi sepatutnya. Orang dengan titik hijau yang kukuh dalam aura mereka adalah penyembuh semulajadi.
Semakin kuat aura hijau, lebih baik bomoh itu.
  
Orange meningkatkan dan menyerap. Inspiring. Tanda-tanda kuasa.
Keupayaan dan / atau keinginan untuk mengawal orang ramai.
  
Joy kuning, kebebasan, bukan lampiran, membebaskan atau melepaskan kuasa-kuasa penting. Orang yang kuning cahaya penuh kegembiraan dalaman, sangat murah hati dan tidak dilampirkan untuk apa-apa.
Halo kuning di sekeliling kepala: pembangunan rohani yang tinggi.
  
Merah pemikiran kebendaan, fikiran tentang badan fizikal.
Kebanyakan Aura merah menunjukkan orang yang secara materialis berorientasikan.
  
Pink(Purple + Merah) Love (dalam pengertian rohani). Untuk mendapatkan merah jambu bersih, anda perlu campuran ungu (kekerapan tertinggi kita tanggapi) dengan merah (frekuensi paling rendah). Pink Aura menunjukkan bahawa orang yang mencapai keseimbangan yang sempurna antara kesedaran spiritual dan kewujudan material.
  
WARNA AURA NEGATIF
Brown tidak menyenangkan, mengganggu dan kebendaan, kerohanian menidakkan.
  
Pemikiran Dark Gray, pemikiran menyedihkan, niat yang tidak jelas, kehadiran sisi gelap personaliti.
  
Warna sulfur mustard, sakit atau kurang marah mudah,
  
Putih penyakit yang serius, rangsangan tiruan (dadah). Mengapa warna putih dalam aura menunjukkan masalah? Warna putih adalah seperti bunyi bising, dan bukannya satu set nada yang harmoni.

Mengekalkan Aura positif amat penting kerana aura positif menghantar medan elektromagnet yang positif kepada sekelilingnya, yang seterusnya menarik perkara-perkara yang positif ke dalam kehidupan kita. Untuk mengekalkan Aura positif, kita perlu untuk menjaga kesejahteraan emosi, fikiran kita dan kesihatan badan.
 
Minyak bunga Perlu memainkan peranan yang amat besar dalam membantu kami menjaga kesejahteraan emosi dan fikiran kita manakala Himalayan Crystal Garam membantu kita dalam mengimbangi 7 jenis tenaga dalam badan kita, yang menentukan kesihatan dan kesejahteraan kami badan.

1 ulasan:

~~AzaLea~~ berkata... JOM Reply

aura ngan auta ade kene mengena tak?? hehehehe