Isnin, 3 Oktober 2011

Haram berkahwin wanita satu pejabat

Haram berkahwin wanita satu pejabat

Ajoi dan Sumardi yang baru balik dari solat jemaah Isyak di Masjid berborak-borak sambil berjalan.
Sumardi: Aku nak kawin la Joi
Ajoi: Alhamdulillah, dengan budak mana bai?
Sumardi: Satu pejabat joi..
Ajoi: Ish mana boleh kawin satu pejabat… haram tuh!
Sumardi: (mula hangin) ko jangan memandai buat hukum sendiri la Joi!
Ajoi: Betullah! Sengal2 aku selalu dengar ceramah agama tau!
Sumardi: Ko ni dah belajar ajaran sesat agaknya
Ajoi: Takde la bai, lu tanyalah mana-mana ustaz pun.
Sumardi: Ok, ok cuba ko cakap sebab apa haram?
Ajoi: Islam suruh kawin paling ramai 4 orang jer… kalau dah satu pejabat ko yang ada 20-30 org perempuan tu kan ke haram?
Sumardi: siot terkena lagi aku……

Terkena aku...masa mula-mula baca tajuk nie aku  cuak gak...coz aku dulu dan suami 1 opis gak cuma lain bahagian...rupa-rupanya..hampeh...lawak..lawak..

1 ulasan:

AzaLea berkata... JOM Reply

wakakakaka... lawak giler..