Isnin, 17 Oktober 2011

Mood ber blogging sudah terbang....

Fuh !! harap perasaan nie hanya wat sementara waktu jer lah..coz aku kureng sihat sket (mabuk kepayang @ jadi mak yong de dek) pastu plak sibuk dengan opis aku yang akan berpindah ke Putrajaya mulai 27 Oktober nie..tu yang bercampur aduk tu..aku nie susah hati coz kena pindah ke Putrajaya..banyak masalah yang akan timbul..dah minta tukar tapi belum dapat lagi..takper sabor..sabor..Suamiku dah lah kerja di Rawang..rumah di Ukay Perdana dan aku plak kerja di Putrajaya...orang boleh cakap ape yang susahnya..takper...biarlah hanya aku jer yang tau payahnya nak ke sana...pergi dan balik hampir 100 km sehari kalu aku gi kerja sana..pastu orang leh kata alah...amik ah kuarters...aduh aku dah dok umah sendiri dan aku ada pilihan untuk tidak ke sana...lepas tu nak suh laki aku plak dr Putrajaya ke Rawang..sedangkan aku boleh ke mana-mana Jabatan Kerajaan suami aku takder Pejabat di Putrajaya..jadi akulah yang kena berkorban kan..untuk tidak ke sana.
Masalah aku yang utama aku tak boleh drive dan trauma untuk drive..takkan lah suami aku nak kena hantar aku ke Putrajaya pastu ke Rawang..pergi sahaja 132 km ada kot pergi balik tak ke tokei balak pun bankrupt. Ermmm campur plak aku sedang mabuk (pregnant..shhhhh hehehe)..kali nie teruk sangat masa dua orang dulu relaks jer..kali nie masuk jer keluar balik...makanan da...pastu dengan pening ..kemalasan melanda sume ada lah..melepek jer kalu leh (orang yang pernah alaminya jer tau)..selamat lah suamiku memahami...dia banyak menolong di saat aku begini...huhuhuhu.  Bayangkanlah dengan keadaan aku skang aku nak ke Putrajaya..naik turun train..pastu naik feeder bas lagi..fuh...tak termampu rasanya...ya Allah kuatkanlah semangat aku ini..yang penting sihat tubuh badan..kalu tak mc atau EL jer lah aku gamaknya. Oklah yer..aku sentiasa berdoa yang terbaik untuk aku dan famili aku...InsyaAllah. (banyak lagi nak citer tapi tak larat sangat...)

5 ulasan:

Rahmah Ram Ram berkata... JOM Reply

Tahniah Pn. Ummi, Jangan berhenti dari berblogging...TERUSKAN!..Harap ianya cuma sementara shj.

Dida mumin♥ berkata... JOM Reply

sabar..kejap je rasa pening, malas segala tu..nnt elok lah tu...susah ye..org tak tau masalah yg kita hadapi bila nk kesana-sini...sabar byk2 yee..

ummiP3 berkata... JOM Reply

@Rahmah Ram Ram Tq Pn Ram....tu ler saya pun harap hanya sementara...:)

ummiP3 berkata... JOM Reply

@Dida mumin? tu ler aku harap semua nie hanya sementara..atau hanya 3 bulan pertama

Tihara berkata... JOM Reply

kesian..semuga sihat selalu hendak nye :)