Selasa, 3 Mei 2011

Cita-cita aku masa kecil ...tapi rasanya sume kanak-kanak pun same kot

POLIS - salah satu sebabnya mesti mama aku masa kecil selalu takutkan aku dgn Polis terutamanya bila wat salah jer nanti mama cakap kena tangkap ngan polis, jadi aku pun pikir best  nie jadi Polis sapa wat salah jer kita leh tangkap.



CIKGU - emmmm mungkin yang aku pikir bila masuk sekolah jer akan jumpa dengan cikgu dan rasanya banyak masa seharian hidupku dengan cikgu (sekolah pagi dan petang ) kerjaya yang sentiasa sinonim dgn anak-anak sekolah adalah cikgu




TENTERA -  Yer ah kecik-kecik dah main perang-perang tembak-tembak lepas tu dalam tv pun banyak citer perang-perang nie kan, best jer tembak orang pastu mati...haha...ha... apa ingat sume orang ko leh tembak kalu bukan musuh dalam peperangan jangan tau jenayah tu



DOKTOR -  Ha yang nie saya suke coz leh cek badan orang dan bila sakit jer mama bawa gi klinik dan jumpa doktor so pada pandangan aku masa tu Doktor lah antara kerjaya yang aku nampak selain di atas. Mama pula cakap jadi Dokto gaji tinggi jadi aku pun wat lah cita-cita masa zaman sekolah rendah dolu....


Nie kisah cita-cita aku dolu-dolu bila cikgu tanya jer kejap " APA CITA-CITA AWAK PITRIYA"  jawapan aku kejap Polis, kejap Tentera dan kejap Doktor dalam seminggu leh tukar-tukar cita-cita aku..he.... tu dinamakan budak-budak lagi.

Tiada ulasan: