Isnin, 15 Ogos 2011

Lagu Raya Pertama Berkumandang Di Telinga Aku Pagi nie..

Salam semua, hai di pagi-pagi Isnin yang agak suam-suam kuku dan lemau nie aku pasanglah radio Hot FM pagi sementara cek Suami memandu dan aku mewarna-warnakan muka aku ..make up lah..aku terdengarlah lagu Raya nie...Suara Takbir dinyanyikan oleh Allahyarham Tan Sri P.Ramlee..sayup-sayup je dengan lagu nie..meh layan...zasss
 
 
 
 
P. Ramlee
Suara Takbir


Dengar beduk berbunyi
Sayup bergema di subuh sunyi
Memanggil kepada muslimin
Segera berbakti kepada Illahi

Suara azan menyahut
Terdengar sayup memecah sunyi
Memohon restu dengan bakti
Kepada Illahi Tuhan Maha Suci

( korus )
Terdengar suara takbir
Memuji nama Illahi
Rasa dalam kalbu
Tenteram dan aman selalu

Kini tiba masanya
Hati gembira di Hari Raya
Bertemu sanak dan saudara
Bermaaf-maafan dengan keikhlasan

( ulang dari korus )

Tiada ulasan: