Isnin, 27 Jun 2011

Permohonan Pertukaran AKU PUNYA....

Salam...


Tiba nya aku di Jabatan Penerangan di pagi Isnin yang cuaca dan keadaannya suam-suam kuku....aku terus menaip surat Permohonanan Pertukaran AKU.  Aku mohon pertukaran bukan sebab ada masalah ngan bos ker kekawan ker tapi sebab opis aku nie akan berpindah ke Putrajaya dalam bulan September ini  huhuhu sedih kot kalu tak takder maknanya aku nak tukar Jabatan lain aku dah selesa dan aman bahagia di sini ..eh ceh..ceh..ceh....bos-bos pun baik-baik belaka...

Aku mula berkhidmat dengan kerajaan mulai tahun 2001 setelah aku habis belajar setakat Diploma alhamdulillah aku terus bekerja di Pertubuhan Keselamatan Sosial (PERKESO) Jalan Ampang walaupun hanya sebagai kakitangan sambilan, pada tahun 2004 aku bekerja sebagai kakitangan tetap melalui temuduga yang aku hadiri di Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) dan  aku ditempatkan di Jabatan Kemajuan Masyarakat (KEMAS) Wilayah Persekutuan pada Ogos 2004, aku nie gunasama di bawah  Jabatan Perkhidmatan Awam(JPA) aku boleh ke mana sahaja Jabatan atau Kementerian di seluruh Malaysia dengan syarat ada kekosongan leh kan baru leh bertukar....Lebih kurang 6 tahun aku berkhidmat di KEMAS Wilayah aku memohon untuk bertukar ke Jabatan lain dengan alasan ingin menimba pengalaman kerja di Jabatan lain pula...

Alhamdulillah permohonan aku diperkenankan dan aku mula berkhidmat di Jabatan Penerangan ini mulai  pada 16 April 2010 maknanya sudah setahun lebih aku berada di sini. ....nak di jadikan cerita sampai jer aku di sini untuk melapor diri, bos kat sini bagitau aku yang Jabatan ini akan berpindah ke Putrajaya...aduh.....nampak gayanya aku akan bertukar lagi ah nie...aku tak nak ke Putrajaya sebab sekarang nie aku dah duduk rumah sendiri di Ukay Perdana, suami aku pula bekerja di PERKESO Rawang...aku plak trauma memandu....tak berbaloi rasanya aku bertukar ke Putrajaya dengan anak dah sekolah...sekiranya tiada pilihan aku takder masalah untuk pergi ke Putrajaya..tapi aku ada pilihan aku boleh ke mana-mana Jabatan Kerajaan..hehehe dan wat per lah anak-anak dan suami yg nak berpindah atau bertukar ...banyak kerja tu...lebih baik ah aku yang sorang jer nie mohon bertukar tak gitu...jika suami aku yg kena berpindah jauh lain ah citer aku ikut..punya....hehehehe.

Wah....bos kat sini pun dah sokong permohonan aku...bestnya..Tq v much En, Baha...coz dengar citer yang mana anak dara En. Baha hold dulu....yang dah berkeluarga...dia sokong...alhamdulillah...tapi sekarang nie yang bermain di pikiran aku...aku dapat Jabatan apa lah aku dapat plak lepas nie  ..apa lah tugas dan kerja aku mendatang.. .sekarang nie aku wat HRMIS dan dolu di KEMAS aku wat service kakitangan kontrak...emmm.. takper masuk kandang rimau mengaum..masuk kandang kambing mengembek...pokok pangkalnya diri kita kan..kalu pandai bawa diri ke mana sahaja kita dicampak pasti boleh punya....

Doakan yang terbaik untuk saya yer.....amin.....moga proses permohonan pertukaran saya ini dipermudahkan....InsyaAllah.

4 ulasan:

DiDa berkata... JOM Reply

P3

sokong!!!!!
yg anak dara tu ikut jelah ke Pjaya, ntah2 kat sana jumpa jodohnya...ye dak????

NasZ berkata... JOM Reply

salam kenal..

dah follow awak..

jemput ke blog saya..

MOHD NASER.com

Syarafina Amani berkata... JOM Reply

assalam sis. blh ajar sy x mcm mn nk mohon penukaran jabatan? mohon melalui jabatan atau jpa? ada borang kena isi ke? tq..

Tanpa Nama berkata... JOM Reply

@Syarafina Amani assalam..sekarang dalam sistem hrmis dah ada permohonan melalui sistem..mcm saya di mindef...semua online...kementerian punya pun online...masa zaman saya mohon pertukaran...masih manual lagi...