Rabu, 8 Jun 2011

sambungan Misi Mencari Keluarga Angkat Di Pekan dan Kuantan, Pahang

Pada sebelah petang hari kedua aku berada di Pekan, Pahang mama aku telah mengajak aku pergi ke rumah pertama yang mama dan papa aku tinggal selepas berkahwin dan sekaligus pergi menziarah mak angkat kepada mama dan papa plak....



 rumah inilah yang satu ketika dulu mama dan papa aku tinggal,  mama aku kata rumah nie dulu berwarna hijau sampaikan orang-orang disitu menggelarkannya rumah hijau



 3 Gambar di atas di ambil di rumah mak angkat mama dan papa aku yang dipanggil dengan gelaran Chek

Yang nie plak rumah kedua yang elah di sewa oleh mama dan papa aku...di Kampung 
Peramu Jaya , Pekan Pahang...kenangan mengusik jiwa gitu....

Alah bucuk bacam....nie saya sendiri..gambar nie suami saya jumpa di dalam album yang terdapat di almari Cik Ros nie...

Hari Ketiga
05 Jun 2011/Ahad


Pagi Ahad nan indah Tok Wan bersama cucunya ambil angin di luar rumah Cik Ros

Baru ada gambar suamiku yang tercinta nie yer....


Ha!!!  nak tau nie rumah sapa...siapa pemimpin utama kita yang asalnya dari Pekan, Pahang siapa lagi PM kita lah.....aku amik gambar nie dari dalam kereta yang sedang bergerak so gambar nya tak fokus dan tak cantik ah....rumah nie masih dalam pembinaan lagi...

Anak aku yang no 2 nie memang pandai bergambar siap posing lagi..nie di rumah anak kepada mak angkat papa dan mama aku rumahnya di Sungai Isap 2, Kuantan, Pahang

Yang nie nyambil nunggu tuan rumah masak sempat lagi Mak Uda dan Anak saudaranya bergambor...



Gambar kenangan bersama adik angkat mama dan papa aku....rumah ie adalah destinasi terakhir kami...rasa dah macam raya dh aku nie duk singgah umah nie singgah umh nun...

On the way balik ke KL aku kena hadap jalan yang agak sesak di lebuhraya Karak.....fuh...letih....sampai kat KL pada jam 7 mlm, perjalanan yang sepatutnya 3 jam jadi 5 jam kot....sabor jer lah

Tiada ulasan: