Khamis, 14 Julai 2011

Mee Udang Banjir

Nyum..nyum....sedap kot Mee Udang Banjir nie...nak tau kat na..ermmmm...Restoran nie aku singgah masa on d way balik dari Lumut, Perak ke KL...sajer ikut jalan lama coz niat dihati memang nak singgah kat restoran nie...ianya terletak di Tanjung Karang, Selangor.  Suamiku yang teringin nak bawa aku makan Mee Udang Banjir nie...dia pun orang bawa semasa dia mengikuti Ops PERKESO beberapa bulan yang lalu..dia kata best sangat...so apa lagi..singgah ah....memang banjir udangnya..bayangkan satu mangku tu ada hampir 10 ekor udang yang besar-besar saiznya..manis plak tu..udang fresh lagi, so sesiapa yang teringin nak rasa dan kebetulan lalu kawasan tu singgah ah yer..terletak di Tanjung Karang, Selangor dan bersebelahan dengan Masjid, kalau dari Perak dia belah kanan.  Harga Mee Udang  semangkuk RM 6 kalu tak silap tapi berbaloi-baloi..banyak kot...menu lain pun ada gak..otak-otak, soto, nasi goreng udang dan lain-lain.  Ya Allah orang tak putus-putus datang .sentiasa jer ada yang keluar dan ada yang masuk....dan Masyuk......
Kusyuknya suamiku dan adik iparku
melahap Mee Udang tu yer

Ha!  nengok ah dalam pinggan kecil tu brapa banyak
 udang  yang dia taruk...sampai papa aku terpaksa
keluarkan dari mangkuk tu

Nie adik aku no.2, dengan anaknya yang comel...
sorry lah sayang makanan Darwish tkde kat
kedai nie...

ahahahaha tak abis-abis lagi mama dan papa
 aku mengopek udang

nie adik no.4 ...hai Alia sempat lagi ber sms ngan
si HAKIM yer...

 
Nie adik aku no.3 si Moly..orang yang suke
ambik gambar orang nie bagi can 
amik gambo dia plak

adik aku yang bongsu tak suka bergambar..kureng katanya...:)

2 ulasan:

cikceriacorner berkata... JOM Reply

salam akak..

bestnye..teringin nak mkn mee udang tu..best2..heheh

.dida mumin♥ berkata... JOM Reply

macam sedap jeee.....kat KL ni takde ke yang agak-agak lebih kurang mcm tu....x tau nk pegi Tanjung karang cemana...