Jumaat, 15 Julai 2011

10 Jam Termahal Di Dunia

Breguet pocket watch 1907BA/12: $734,000 dollar
Syarikat Breguet diasaskan 225 tahun yang lalu, salah satu syarikat jam yang tertua di dunia. Breguet kini sebahagian daripada Kumpulan Syarikat Swatch. Pocket Watch 1907BA/12 jam tangan mewah, yang dibuat dari 18 karat emas. Pergerakan ini adalah buatan tangan.


Blancpain 1735, Grande Complication: $800,000 dollar
Blancpain 1735 Komplikasi Grande adalah sebuah jam yang sangat mewah, kes yang diperbuat daripada platinum. Tali dibuat daripada kulit buaya dan bahagian-bahagian enjin dibuat 740 keping bahagian-bahagian dan komponen buatan tangan, beeing wirstwatches yang paling kompleks yang pernah dibuat di dunia.


Louis Moinet Magistralis: $860,000 dollar

Anda mungkin pernah mendengar bahawa terdapat sebuah jam tangan yang dibuat 2000 tahun meteorit dan jam tangan yang ini indah Louis Moinet Magistralis. Kes dibuat dari 18 karat emas. Kekurangan bulan meteorit adalah sebab utama yang menonton ini begitu mahal dan ia tidak akan berulang kali.
 
 
 Hublot Black Caviar Bang: $1 million dollar
Anda mungkin tertanya-tanya mengapa watch ini terlalu mahal. Terdapat beberapa fakta yang dibuat ini mahal. Ia telah dibuat pada tahun 2000 jam mutu kerja yang terperinci dan teliti, mana-mana yang dibuat 18 karat emas putih yang digabungkan dengan 322 bijirin permata hitam yang dimasukkan ke dalam seksyen tali pinggang, yang membuat sebanyak 25 karat emas. Jika anda berfikir dua kali, jam tangan ini tidak mahal sama sekali, memandangkan yang unik di dunia. Ia hanya satu keping di dunia.


The Chopard Super Ice Cube: $1.1 million dollar
Ia dipanggil Chopard Super Ice Cube kerana bentuknya seperti kiub ais. Jam tangan ini yang diperbuat daripada pakej batu permata. Batu permata 66 karat.


Patek Philippe Sky Moon Tourbillon: $1.3 million dollar
Patek Philippe Sky Moon Tourbillon adalah sebuah jam yang sangat mahal kerana diperbuat daripada 688 bahagian termasuk saiz super kecil (mikroskopik). Mana-mana yang diperbuat daripada platinum. Ia dihasilkan dalam hanya 2 keping / tahun, siri platinum dan satu sama lain meningkat siri emas.


Vacheron Constantin Tour de l’Ile: $1.5 million dollar

Vacheron Constantin Tour de l'Ile dianggap sebagai salah satu jam tangan yang paling kompleks yang pernah dibuat oleh manusia. Diperbuat daripada 834 bahagian dengan lebih 10,000 jam untuk dikemukakan (lebih daripada satu tahun). Watch mempunyai dua muka yang menunjukkan masa yang sama, kes yang diperbuat daripada emas. Jam tangan ini dihasilkan dalam hanya 7 unit di seluruh dunia.


Patek Philippe’s Platinum World Time: $4 million dollar
Jam Tangan ini menjadi jam tangan paling mahal di dunia pada tahun 2002 apabila ia telah dijual untuk $ 4 juta dalam acara lelongan. Perkara khas kira-kira jam tangan ini yang memaparkan zon masa 24 jam di negara-negara yang berbeza, dan sangat mudah untuk membaca.


Patek Philippe’s Supercomplication: $11 million dollar
Supercomplication patek Philippe dengan 18 karat emas jam poket yang dibuat pada tahun 1932. Ia telah dihasilkan dalam tempoh 4 tahun. Watch ini ditempah melalui New York jurubank Henry Graves, Jr watch ini menetapkan rekod untuk menonton saku pada tahun 1999 apabila ia telah dijual melalui lelongan.


201-carat Chopard: $25 million dollar
Jam Tangan ini adalah jam yang paling mahal di dunia. Ia mungkin unbelieveable, tetapi ini jam tangan bernilai $ 25 juta. Diperbuat daripada 15 karat merah jambu berlian, 12 karat biru berlian dan berlian 11 karat putih. Di samping itu terdapat 163 karat berlian dikelilingi oleh putih dan kuning, jadi yang sejumlah 201 karat, sebagai nama jam tangan.

1 ulasan:

:.dida.: berkata... JOM Reply

aku suka yg The Chopard Super Ice Cube tapi aku tak suka yang harganya $1.1 million dollar....=(